Fine folk, rare folk, ørner og fly

Fine øyeblikk #6

Vi hadde småkrangla litt, jeg husker ikke om hva, men det var i den tida vi holdt på å bli kjent, holdt på å forelske oss, og prøvde oss fram ovenfor hverandre. På den tida skreiv jeg masteroppgave, noe som i praksis betydde at jeg sto opp seint hver dag. Han jeg delte seng med begynte ikke på jobb før kl 11, så det ble en vane at vi ikke sov så mye om natta. Vi hadde akkurat oppdaga hverandre, så soving føltes som bortkasta bli-kjent-nytetid.

Da vi gikk og la oss den kvelden var stemninga fortsatt en smule irritabel, men etter at vi hadde snudd oss rundt et par ganger, skyvd litt og trykka på knapper, jenka det seg til igjen.

Lufta var så god etterpå, vi ble fnisete og fjasete, men skulle prøve å få oss litt søvn. Jeg lå egentlig bare og smilte, strakk meg og hadde rare figurer og fyrverkeri i hodet fordi favorittpersonen min lå ved siden av meg og var fin, myk, og lukta som han.

Så begynte han å prate. Han er en sånn fyr som plutselig har vanvittig mye å fortelle, han husker detaljer og kan så mye rart om helt uventede ting. Fascinerende, finurlige anekdoter og faktaopplysninger om emner jeg aldri har vært i nærheten av å tenke på en gang. Jeg blir så gira av sånt, jordnær og avbalansert er nok ikke det første folk tenker på når de skal beskrive meg. Når verden byr på forunderlige, fantastiske ting så lar jeg meg rive med.

Han gestikulerte og fortalte om barndommen sin og rare folk han kjenner og om fisken i havet og om ørner og jeg lo og hoppa i senga og så sa han at det fins et gigantisk lastefly som er så digert at det er plass til 20 tankser i lasterommet og det er så tungt at det er bare noen veldig få flyplasser i verden flyet kan lande på, og en av dem ligger i Norge. Vi måtte stå opp og google dette flyet, vi satt oppe nesten uten klær og vi var fulle av adrenalin og vi så på bilder av flyet og det var virkelig imponerende stort, og jeg husker dessverre ikke hva det heter, men poenget var ikke flyet egentlig, poenget var oss og stemning og gnister og når to mennesker har det fint sammen, har de det fint nesten uansett hva de gjør.

Her finner du de andre fine øyeblikkene jeg har skrevet om.

4 responses to “Fine folk, rare folk, ørner og fly

  1. For en fantastisk natt! Rare figurer og fyrverkeri i hodet – det kjenner jeg fra mitt eget liv. Moro å bli minnet om det!
    Du skriver så herlig levende og fint, dette er virkelig å dele opplevelser! 🙂
    Det må nok bli bok, ja.

  2. Høres ut som en herlig opplevelse. Dette må være et skikkelig fint øyeblikk.

  3. @Pusetante: Hvis jeg skal skrive bok, så veit jeg om ei viss tante jeg kommer til å be om råd 😉

    @Rosa skyer: Det var helt fantastisk 🙂

  4. Så herlig. Så fint å lese slike fine ting 😀 Har noen slike fine minner jeg også ^^,

Legg igjen en kommentar

