Innebygd iPod

Flinke hjernen min altså. Ikke bare er den sabla god på bekymringer, grublerier og dagdrømmer, men den er også fabelaktig kreativ når det gjelder å velge ut hvilke sanger som skal gå på repeat i hodet mitt hele dagen lang. Hjernen er forbilledlig lite fordomsfull og diskriminerende, alle slags sanger slipper til uavhengig av kvalitet, alder og popularitet. Ikke engang smaken til hjernens eier får legge føringer på hva som strømmer ut av hjernens innebygde iPod.

Hjernen gjør seg virkelig flid med å tenke ut sanger som kommer overraskende på meg. Det er sjelden jeg klarer å følge assosiasjonsrekka som gjør at det er akkurat den sangen som surrer og går i time etter time.

I dag for eksempel: We are the Playmomen med Boyzvoice. Jeg kan ikke annet enn å applaudere hjernen for oppfinnsomhet. Når ble den sist spilt på radio, liksom? Jeg har da vitterlig ikke hørt den på år og dag, og den var den type sang som det er morsomt å høre i en boybandparodifilm, men som jeg aldri hadde kommet til å høre på i andre sammenhenger. Nonetheless så klarer hjernen å plukke den fram fra dypet. Intet mindre enn imponerende.

Hjernen har tydeligvis en del favorittsanger. Hjerne-iPoden har nemlig enkelte gjengangere. Fly on the Wings of Love med Olsen Brothers, Eternal Flame med Atomic Kitten og Plastisk Kirurgi med Luxus Leverpostei er bare noen av godbitene hjernen synes jeg bør høre på igjen og igjen og igjen.

Ikke nok med det. Hjernen har faktisk også sin egen themesong for netter jeg ikke får sove. Når jeg ligger og grubler om natta, begynner automatisk Kiss from a Rose med Seal å kverne rundt der inne. Ja, for Seals glætte, liksomsensuelle stemme gjør det så innmari lett å sovne.

Takk skarruha, hjernen. Du sørger om ikke annet for at jeg hører på veldig variert musikk om dagene.

2 responses to “Innebygd iPod

  1. Høres ut som om hjernene våre er ganske like der. 😛 Får de mest usannsynlige hits (gjerne fra 90-tallet eller Eurovision) på hjernen om morgenen. Ellers bryter den ofte ut i «If I were a boooooy!». (Her kan det være greit å vite at jeg er nesten utelukkende metalfan)

  2. Haha, kjenner meg igjen! I dag på vei til jobb har jeg sunget Mitt liv (Kate Guldbrandsen) 🙂 Hvor kom den fra, liksom?? Uansett en herlig start på dagen 😉

Legg igjen en kommentar

