Jeg lover

Det tar litt på å trappe ned på medisinen min. Jeg er mer tynnhuda enn jeg pleier. Det er som om medisinen skapte et lag av bomull utenpå meg, og at nå forsvinner det laget gradvis sånn at jeg føler mer og mer.

I lengden tror jeg dette er positivt. Men akkurat nå tar det litt krefter fra meg.

Det som er mest slitsomt er at jeg merker at jeg blir selvsentrert av det. Antagelig fordi det er uvant å kjenne følelsene mine så godt. I går hadde jeg besøk av ei venninne som jeg ikke har møtt på lenge, og da hun så rett på meg og spurte hvordan jeg har det, hva jeg bruker dagene mine til, hvilke venner jeg omgås, så var det som om blikket hennes gikk rett inn til sjela mi. Jeg følte meg så avkledd, og maska funka ikke.

Jeg snakka med en kompis i kveld. Han minte meg på at dette er en periode som jeg bare igjennom, og at jeg har lov til å ha nedturer. Jeg er så redd for å skuffe folk rundt meg når jeg ikke har framgang, så det var utrolig godt å høre han si at jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet for å være tynnslitt for tida.

Jeg kommer meg opp igjen. Det er et løfte både til meg selv og dere.

Les også: Maska, Forandringer og Stress og stolthet

5 responses to “Jeg lover

  1. Åååå dette innlegget rørte MEG langt inn i sjela!! Det var så fint beskrevet…jeg trapper ned jeg også.

  2. Du kommer deg opp igjen!

    Stor klem! 🙂

  3. @Liseliten: tusen takk 🙂 Vi må støtte opp hverandre vi som går gjennom dette.

    @Marita: takk for at du har trua på meg 🙂 Stor klem tilbake!

  4. Det må være skummelt og spennende å trappe ned og slutte på medisiner. Selv har jeg bare såvidt vært innom Cipralex, så har ingen ordentlig erfaring med medisiner. Gikk ikke så lenge på dem…

    Jeg heier på deg!!

    • Du har helt rett, det er både skummelt og spennende. Men jeg tror det blir veldig bra etter hvert 🙂

      Jeg heier tilbake! Klem 🙂

Legg igjen en kommentar

