Stress og stolthet

Jeg er litt stolt av meg selv nå.

Som jeg tidligere har blogga om, så har jeg begynt å trappe ned på Remeron, den ene av de to anti-depressivene jeg går på. Jeg er nå på min fjerde dag med halvvert dose. Hvis en trapper ned for fort så kan en få seponeringsbivirkninger som kvalme, svimmelhet, hodepine og angst.

Jepp, det er den sistnevnte der som jeg trodde kom til å bli et issue for meg. Legen min og jeg kom fram til at jeg skal trappe ned sakte for å redusere sjansen for bivirkninger.

Men greia er at jeg er veldig flink til å bekymre meg.

Typisk Muriel-tankegang når jeg skal forandre medisineringa er: «Hmm, har jeg litt mer angst i dag tro? Jeg føler meg kanskje litt mer urolig? Hvis jeg kjenner godt etter så tror jeg kanskje at jeg gruer meg litt mer for å gå på butikken i dag enn normalt? Ja, jeg vil nok si at angstnivået mitt har steget. Det kjennes sånn ut altså. Helt klart mer angst i dag enn for noen dager siden. Dette kommer ikke til å gå bra. Nå blir det sikkert bare verre og verre. Skal ikke forundre meg om jeg ikke kommer meg ut døra på mange dager. Kanskje jeg til og med blir innlagt igjen. Nei, jeg er nok ikke klar for å slutte med den medisinen enda. » Og så videre og så videre… Jeg gir meg selv angstanfall, rett og slett. Flinke hjernen min altså!

Men.

Sånn er det ikke denne gangen! Det går rett og slett bra! Jeg bekymrer meg ikke og føler meg helt fin. Tenk at jeg endelig skal få til å gjennomføre dette, jeg skal slutte med Remeron!

Les også: Det store smellet

2 responses to “Stress og stolthet

  1. Hehe, måtte le litt for meg selv nå, kjenner meg igjen i sånn type tankegang.. Jeg leste til eksamen i høst, om sykdommer og symptomer.. «Hm, jeg har jo egentlig vondt i halsen, har jeg ikke? Samtidig med vondt i magen, kan det være at jeg har.. (spesifikk sykdom)» =)

    Lykke til med nedtrappinga! 🙂

  2. Hehe ja tror det er mange som tenker sånn av og til 😀

    Tusen takk, Marita 🙂

Legg igjen en kommentar

