Hei

Jeg er Muriel, og jeg har et rart liv som av og til er kaotisk og uhåndterlig og vanskelig, andre ganger kjedelig og trygt – og ofte fargerikt og morsomt.

Denne bloggen vil handle mest om tankene mine, tror jeg. Jeg skriver anonymt fordi jeg har lyst til å dele følelser og opplevelser uten å tenke på om noen jeg kjenner kommer til å lese det og dømme meg.

Jeg skriver dagbok hver dag, fordi det hjelper meg å sortere tankene mine. Det er lettere å takle det å være bipolar når jeg kan gå tilbake i dagboka og prøve å finne et mønster i opp-og nedturene mine. Det er mulig denne bloggen også kommer til å fylle samme funksjon. Men jeg har så lyst til fortelle folk om hvordan det er å være en person med en sånn diagnose! Jeg er veldig åpen ovenfor venner og familie, og det er godt å prate om det.

Men samtidig holder jeg alltid litt tilbake.

Her på bloggen trenger jeg ikke det. Det blir uvant i starten, tror jeg. Da jeg starta å skrive dagbok tok jeg ofte meg selv i å redigere mine egne tanker før jeg satte dem på papiret. Jeg håper jeg får til å uttrykke de upolerte tankene mine her.

Jeg er samfunnsengasjert på mange plan, så det kommer nok til å dukke opp innlegg som handler om både krig og fred og religion og politikk og sånn her på bloggen. Det er plass til en god porsjon seriøsitet her.

Men livet har så utrolig mye vakkert å by på! Jeg er helt avhengig av å ha sterke farger rundt meg, og så elsker jeg dyr og fugler. Det som ofte holder meg oppe, er at jeg har evnen til å distansere meg fra alt som er vondt og urettferdig og vanskelig i verden, og fokusere på enkle, fine  – og ofte overfladiske – ting. En ny neglelakk, for eksempel.

Og så kjærlighet, da. Kjærlighet kan ikke kategoriseres som enten positivt eller negativt, kjærlighet er det som dytter meg lengst ned i kjelleren, men det er også det som tar meg opp på de høyeste toppene.

Sånn.

2 responses to “Hei

  1. Velkommen!

    🙂

  2. Tusen takk 🙂

Legg igjen en kommentar

